FAQ czyli pytania o tworzenie stron
Tytułem wprowadzenia opisałam kilka najczęściej pojawiających się tematów dotyczących tworzenia strony internetowej. Po bardziej szczegółowe wyjaśnienia zapraszam do kontaktu mailowego.
Strona responsywna to taka, która prawidłowo wyświetla się zarówno na komputerze, jak i laptopie czy komórce. Strona wygląda właściwie – nie „rozjeżdża się”, grafiki są we właściwych wielkościach i przy odpowiednich tekstach. Dzieje się tak ponieważ podczas wczytywania strona dopasowuje się do szerokości ekranu komputera, telefonu itd. Dzięki temu strona wygląda dobrze na każdym ekranie.
UX to skrót od angielskiego wyrażenia „user experience” – doświadczenia użytkownika. Jeśli wchodząc na jakąś stronę intuicyjnie wiesz, jak się po niej poruszać, gdzie co znaleźć, jak przejść do kolejnej zakładki to oznacza, że strona jest dobrze do Ciebie dopasowana, ma wysokie UX. Jeśli jest odwrotnie – masz wrażenie chaosu, niczego nie możesz znaleźć, nie wiesz, gdzie kliknąć, jak wrócić na stronę główną itp. to mamy do czynienia z nieprzemyślaną pod kątem UX stroną.
Staram się, aby strony stworzone przeze mnie miały dobre UX – były nie tylko ładne, ale i żeby poruszanie się po nich było intuicyjne i przyjemne.
Tak, jest taka możliwość. Jeśli chcesz samodzielnie dodawać materiały do swojej strony to udostępnię Tobie taką możliwość i przeszkolę. Dzięki temu zyskasz możliwość wprowadzania tytułu i treści swoich wpisów, dodawania obrazków, filmów, formatowania gotowego tekstu. Będziesz mogła/mógł również ustawiać kategorie i tagi, które pomogą w organizacji wpisów i ułatwią użytkownikom nawigację po Twoim blogu.
Copywriter – po polsku autor tekstów – to osoba pisząca na zlecenie unikalne, wysokiej jakości treści. Bez znaczenia jest rodzaj tych treści, choć oczywiście najlepiej się pisze o tym, na czym się zna;). Copywriter przydaje się gdy potrzebujesz np. scenariusza do reklamy, tekstu na ulotkę czy do katalogu, wpisu na blog, zredagowania gotowego materiału. Najczęstszym sposobem rozliczania pracy copywritera jest kwota za 1000 znaków (ze spacjami). I tak – wpisy na blog, opis produktu czy na ulotkę to średnio od 60 do 80 zł netto za 1000 znaków. Materiały eksperckie, wymagające zdobycia specjalistycznej wiedzy do opracowania wpisu to koszt rzędu od 100 zł w górę za 1000 znaków.
Odpowiedź na pytanie o czas realizacji strony internetowej jest dosyć trudna. Projektowanie strony to dość skomplikowany proces i w dużej mierze zależny od zaangażowania obu stron. Jeśli sprawnie opracujemy koncepcję i zbierzemy niezbędne materiały – treści, zdjęcia itp. – to proces zrobienia strony internetowej trwa od 5 do 30 dni.